Author Topic: Können User Bilder verschieben?  (Read 2720 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Jerichos

• Pre-Newbie
    • View Profile
Können User Bilder verschieben?
« on: September 09, 2005, 03:21:22 PM »
Ich hab mir grad nen Wolf gesucht, aber nichts gefunden, deshalb die Frage.

Folgende Situation:
4images 1.7.1 eingebunden in phpBB. Anscheinend, mir war es vorher nicht bewusst, können normale User Bilder nicht in andere Kategorien verschieben. Ist das so richtig?
Wenn ja, gibt es einen Mod, mit dem man dies evtl. relativ unkompliziert lösen könnte? Also dass die User, so wie die Admins eben auch, Bilder verschieben können. Also nicht nur Bildtitel ändern, sondern eben auch die zugeordnete Kategorie.

Danke für Eure Hilfe.
Gruß Jürgen

Offline ManniC

• Full Member
    • View Profile
    • photographic impressions
Re: Können User Bilder verschieben?
« Reply #1 on: September 11, 2005, 04:25:50 PM »
Hi Friends,

Jürgen and me are working on the same problem, in the same gallery  :wink: - therefore i try to describe our problem in english:

In our gallery, registered users have their own category, upload permission set to private. Now we are restructuring our gallery - no more own personal category for every registered user, only common categories with a themed structure, upload permission set ro registered users.

Our users now should move their own images from their personal category to one of the new themed categories.

Problem:

The edit-form (member.php, action editimages) doesn't have the option to set a new category, only change of title, description, keywords is allowed.

One solution might be to create a smaller version of the edit-form in ACP with dropdown to set new cat. In this dropdown should only appear target-cats with upload-permission set to "registered users".

Can anybody help????

Thanks in advance &
Viele Grüße / Best Regards
Manfred
------------------------------------------------------
photographic impressions powered by mc-com.de[/color][/url][/size]